2010. február 20., szombat

Avokádós, lime-os csirkeleves

Kisebb, nem annyira fényes, de kellően érett avokádók voltak tegnap a boltban. Meg vettem lime-ot is, mert mikor múltkor Nigella mindenre nyomkodta rá, nagy kedvet kaptam hozzá.

Hozzávalók

1 vöröhagyma
2 gerezd fokhagyma
olivaolaj
só, bors
1 csirkemellfilé
fél liter alaplé
8-10 koktélparadicsom felkockázva
2 deci paradicsompüré vagy lé
fél teáskanál kömény
fél teáskanál paprika
lime-lé (én egy felet tettem bele, kevesebb is elég lett volna -- inkább kóstolni kell közben)1 avokádó

díszítéshez: újhagyma, koriander

A hagyma, fokhagyma, olivaolaj egy lábasba, lassú tűzön. Sózom, borsozom is. Mialatt ők összejönnek szépen, felkockázom a húst, paradicsomot. Aztán zutty bele a hagymához. Feljebb veszem a hőt, a húst pár percig pirítom kevergetés közben. Aztán hozzá a húsleves, a paradicsompüré, paprika, kömény még ízlés szerint só és bors. Ha felforrt, lejjebb veszem 8-10 percig főzöm, majd apránként bele a zöldcitrom leve, de csak óvatosan: könnyű túl savanyúvá tenni.




Felkarikázom a meghámozott, magjától megszabadított avokádót. Kiszedem a levest tányérokba, ráteszem az avokádókarikákat, újhagymával díszítem. Ha lett volna itthon, akkor koriander is ment volna a tetejére.

Nincsenek megjegyzések: